- عکاسی صنعتی و تبلیغاتی

خیلی از افرادی که یک دوربین حرفه‌ای برای خود می‌خرند، تصور می‌کنند که الان یک عکاس حرفه‌ای همه فن حریف هستند. عکاسی مهارتی است که هم فن است و هم هنر! شما با داشتن یک دوربین تبدیل به یک فرد حرفه‌ای نمی‌شوید، بلکه باید ساعت‌ها آموزش ببینید و تمرین کنید تا بتوانید عکاسی صنعتی و تبلیغاتی را انجام دهید.

عکاسی تبلیغاتی و صنعتی برای تمام کسانی که در این حوزه حضور دارند، یک رشته درهم آمیخته با هنر و زیبایی است. در این صفحه قصد داریم در مورد عکاسی از محصول، عکاسی تبلیغاتی و صنعتی به صورت کامل صحبت کنیم! با ما همراه باشید.

عکاسی صنعتی یک کار تجملاتی و تشریفاتی نیست، بلکه یک نیاز کلیدی است!

- منظور ما از عکاسی صنعتی و تبلیغاتی چیست؟

وقتی صحبت از عکاسی صنعتی و تبلیغاتی می‌شود، بیشتر منظور ما عکاسی از محصولی است که قصد فروش آن را به مخاطبان و مشتریان مجموعه خود داریم. هدف ما در عکاسی صنعتی به تصویر کشیدن ماهیت یک محصول به بهترین شکل ممکن است.

در عکاسی تبلیغاتی هدف ما این است که محصولی را که می‌خواهیم به مخاطب نشان دهیم را به صورتی در نمایش قرار بدهیم که تأثیر خوبی بر روی مخاطب بگذارد. شما هم احتمالاً این موضوع را خوب می‌دانید که اولین ارتباط مشتری با محصول شما در دنیای آنلاین با یک عکس شروع می‌شود.

اگر عکسی که مخاطب می‌بیند، کیفیت نداشته باشد و یا از سبک خاصی در آن استفاده نشده باشد، احتمالاً جذابیتی که باید را نخواهد داشت. آگاه سازی مخاطب از کسب‌وکاری که دارید، محصولی که ارائه می‌کنید و یا خدماتی که می‌خواهید آن‌ها را بفروشید به وسیله تصاویر ساده‌تر از آن چیزی است که تصورش را بکنید

- چرا باید به فکر عکاسی تبلیغاتی باشیم؟

تأثیر عکاسی اصولی و جذاب از خدمات، محصولات و مجموعه چیست؟ همه ما انسان‌ها یک فرهنگ بصری پیدا کرده‌ایم به صورتی که قادریم تصورات ذهنی خود را گرفته و آن‌ها را ضبط کنیم. عکس‌های تبلیغاتی با توجه به این ویژگی‌ها می‌توانند کاربردهای بی‌نظیری داشته باشند. 

اگر یک کسب‌وکار دارید و نمی‌دانید که چرا باید به فکر عکاسی صنعتی باشید، بهتر است که به آمارهای تکان دهنده زیر توجه کنید:

  •     . مقالات و محتواهایی که دارای عکس تبلیغاتی هستند، ۹۴ درصد بیشتر از سایر مقالات و محتواها مورد توجه قرار گرفته و مطالعه می‌شوند.
  •     . اخبار و خبرهایی که در فضای آنلاین منتشر می‌شوند، اگر دارای عکس باشند بیش از ۱۵ درصد بیشتر مورد توجه قرار می‌گیرند.
  •     .  ۶۰ درصد از کاربران آنلاینی که به دنبال خرید یک محصول و یا سفارش یک خدمت هستند، علاقه دارند که با کسب‌وکاری تماس بگیرند که صفحات آن دارای تصویر باشد.
  •     . بیش از دو سوم کاربران فضای آنلاین اعلام کرده‌اند که عکس محصول در هنگام سفارش بر روی آن‌ها تأثیر می‌گذارد.

- عکاسی صنعتی و تبلیغاتی چه دسته بندی‌هایی دارد؟

به عنوان یک کسب‌وکار که نیاز به خدمات عکاسی دارد، خوب است که در مورد انواع عکاسی صنعتی متناسب با نیاز خود اطلاعات مفیدی کسب کنید. با آگاهی از انواع عکاسی تبلیغاتی و صنعتی، هزینه خود را آگاهانه‌تر سرمایه گذاری می‌کنید. انواع عکاسی صنعتی و تبلیغاتی عبارت‌اند از:

تصویر و عناصر بصری بر روی مخاطب بیشترین تاثیر را دارند!

- عکاسی کارخانه و فضاهای صنعتی

برخی از بیزینس‌های سنتی که دارای فضاهای صنعتی هستند، می‌خواهند با نمایش توان مجموعه خود مشتریان خود را تحت تأثیر قرار بدهند. این دسته از افراد می‌توانند با نمایش محیط داخلی و فضاهای باز کسب‌وکار خود به این هدف دست پیدا کنند.

نمایش رنگ‌های نمای داخلی کارخانه، فضای بیرونی و تزئینات آن، وسایل و چیدمان‌های درون مجموعه، خط تولید و محیط به صورت هوایی بخشی از فعالیت‌هایی است که در این نوع دسته بندی از عکاسی صنعتی صورت می‌گیرد.

- عکاسی تبلیغاتی هوایی

به فرایند عکاسی تبلیغاتی که در آن از پهپادها و کوادکوپترها برای عکاسی از ارتفاع بالا صورت می‌گیرد، عکاسی تبلیغاتی هوایی گفته می‌شود. این نوع عکاسی که به دقت فراوانی برای کادر بندی و نشان دادن جزئیات دارد، نیاز به تخصص و تجربه زیادی دارد.

- عکاسی معماری

یکی از سفارشاتی که معمولاً به ما از سمت معماران، ساختمان سازها و یا طراحان دکوراسیون داخلی داده می‌شود، عکاسی معماری از محیط داخلی و خارجی پروژه‌های آن‌هاست! این افراد به خوبی درک کرده‌اند که برای نشان دادن توانایی خود نیاز به عکس‌هایی دارند که پروژه‌های آن‌ها را به نمایش بگذارد.

معمولاً نتیجه نهایی و خروجی این عکس‌ها در فضای نت یا به صورت کاتالوگ به مشتری نشان داده می‌شود.

- عکاسی از محصول

هر کسب‌وکار تولیدی که یک محصول تولید می‌کند، نیاز دارد تا به صورت دکوراتیو یا با پس زمینه ساده، عکس از محصولات خود داشته باشد تا در فضاهای تبلیغاتی آفلاین یا آنلاین بتواند از آن‌ها استفاده کند.

مدل‌های بالا جزو رایج‌ترین مدل‌های عکاسی صنعتی و تبلیغاتی هستند که به شدت مورد علاقه کاربران هستند. روش‌های دیگر مثل عکاسی غذا، کافه و رستوران، عکاسی ۳۶۰ درجه از محصولات و یا حتی تور مجازی هم وجود دارند که اگر به آن‌ها نیاز داشته باشید، یک تیم حرفه‌ای عکاسی می‌توانند نیاز شما را در این زمینه برطرف کنند.

- برای عکاسی به چه چیزهایی نیاز داریم؟

هر کسی که قصد دارد، عکاسی صنعتی و تبلیغاتی انجام دهد، نیاز به حوصله و دقت زیادی دارد. البته دقت پایه و اساس هر نتیجه عالی محسوب می‌شود، اما چرا صحبت از حوصله می‌کنیم؟ با توجه به این که کار عکاسی در کنار دانش فنی و به کار بردن هنر، نیاز به کار با سوژه‌های مختلف هم دارد، حوصله از پایه‌های اساسی این نوع عکاسی محسوب می‌شود.

عکاسی تبلیغاتی بعد از تخصص، به ذوق نیاز دارد و حوصله!

شغل عکاسی بر خلاف باور عمومی که اگر تجهیزات آن را داشته باشید، قابل انجام است، یک شغل به شدت سخت است که نتیجه نهایی آن به میزان مهارت فرد بستگی دارد. متأسفانه این باور عمومی که همه عکاس هستیم و یا می‌توانیم عکاس باشیم، تعداد زیادی از کارفرمایان را تحت تأثیر قرار داده و باعث می‌شود که این افراد در کار عکاس و یا فرایند عکاسی و قاب بندی حتی دخالت کنند. بدون شک کسی که در این زمینه بیشترین ضرر را خواهد کرد، خود کارفرما است.

- مراحل عکاسی صنعتی و تبلیغاتی در ری‌را

ری‌را به عنوان یک شرکت خلاقانه دیجیتالی در این زمینه یعنی عکاسی صنعتی تجربه زیادی داشته و به عنوان یک تیم باتجربه در این حوزه شناخته می‌شود. اگر نیاز به عکاسی تبلیغاتی دارید، خوب است که در مورد مراحل کار آن هم اطلاع داشته باشید:

۱) گام اول: انواع عکاسی بر اساس نیاز کارفرما تعیین می‌شود

همانطور که اشاره کردیم، شکل‌ها و روش‌های مختلفی برای عکاسی وجود دارد. شما با توجه به نیاز خود و مشورت تیم ما می‌توانید نوع عکاسی مورد نیاز خود را انتخاب کنید.

۲) گام دوم: تجهیزات مورد نیاز کار مشخص می‌شود

یک پروژه عکاسی نیاز به برنامه ریزی دارد. باید بدانیم که با توجه به عکسی که قصد داریم تهیه کنیم، چه تجهیزاتی را باید استفاده کنیم. برخی از پروژه‌ها نیاز به چند سافت باکس، لنزهای خاص و یا حتی پهپادها و کوادکوپترها دارند. مشخص کردن تجهیزات برای قیمت‌گذاری پروژه بسیار مهم است.

۳) گام سوم: مراحل کار و پلان‌ها برنامه ریزی می‌شوند

برای عکاسی لازم است که حتماً پلان‌ها و قاب‌های عکاسی مشخص شوند. تیم عکاسی تبلیغاتی که با توجه به نیاز شما قصد عکاسی را دارند، بعد از مشخص کردن تجهیزات در رابطه با قاب‌ها و مراحل عکاسی نظر می‌دهند و یک برنامه ریزی انجام می‌دهند.

برنامه‌ریزی قبل از شروع پروژه تصویربرداری، می‌تواند زمان ما را مدیریت کند.

۴) گام چهارم: طراحی و روتوش عکس‌ها

هر عکس هرچقدر هم که خوب باشد با کمک ادیت می‌تواند رنگ‌ها را بهتر نشان دهد. ادیت عکس‌های انتخاب شده توسط مشتری در پایان کار و ارسال آن‌ها بعد از فرایند ویرایش عکس‌ها برای مشتری، مرحله نهایی است که در فرایند عکاسی تبلیغاتی و صنعتی پشت سر می‌گذاریم.

نداشتن عکس بهتر از داشتن عکس بی کیفیت است!

حرفه‌ای‌ها، عکس‌های حرفه‌ای می‌گیرند!

برای این که پروژه‌های عکاسی صنعتی و تبلیغاتی شما مملو از نتیجه‌های ارزشمند و باکیفیت باشد، لازم است که تنها با افراد حرفه‌ای همکاری کنید. رشد و موفقیت کار ساده‌ای نیست و فامیل بازی بر نمی‌تابد، پس بهتر است که به فکر افراد حرفه‌ای دارای فن و اخلاق مدار باشید. 

اخلاق حرفه‌ای چیزی ذاتی نیست، بلکه نیاز به تجربه و مهارت دارد. تیم ری‌را با سال‌ها تجربه و با بررسی صدها ترفند و استراتژی در این حوزه می‌تواند به عنوان تیمی قوی به شما خدمات تبلیغاتی به خصوص عکاسی صنعتی ارائه دهد.

اگر در این زمینه همچنان سؤالی دارید، گوشی را بردارید و خیلی راحت با همکاران ما تماس بگیرید و یا با تکمیل فرم زیر اجازه دهید ما این کار را انجام دهیم!