برندینگ یا ریبرندینگ، مسئله این است!

همه ما زیاد شنیده‌ایم که پول در اینترنت است! هر کسی که وارد دنیای مجازی شد و توانست پول دربیاورد، می‌تواند ثروتمند شود. از بعد شیوع کرونا که خرید آنلاین و اینترنتی در ایران رونق پیدا کرد، خیلی از افراد به فکر طراحی سایت افتادند.

 

خدمات طراحی سایت که این روزها هر آژانس تبلیغاتی ارائه می‌کند، جدا از فرهنگ و نوع کار باید به صورتی باشد که برای مشتری آورده داشته باشد، موضوع بسیار مهم و جنجالی شده چرا که اگر دغدغه‌ها، نیازهای مشتری و نوع مخاطبانی که قصد دارند از سایت استفاده کنند به درستی مشخص نشود با مشکلات مختلفی روبرو خواهیم شد. 

 

به عنوان یک کسب و کار که تازه می‌خواهد وارد دنیای مجازی شود و فروش خود را گسترش دهد، این موضوع را در نظر بگیرید که دیگر خریدن یا نخریدن مسئله نیست، بلکه شیوه خرید است که این روزها بین سایت‌ها تفاوت ایجاد می‌کند.

این که شما بتوانید تجربه کاربری سایتی که دارید را برای کاربران بهبود ببخشید، فرایند خرید را آسان کنید و یک ظاهر شیک و زیبا به مخاطب خود ارائه کنید، می‌تواند در انتخاب مشتری تأثیر زیادی داشته باشد.

در دنیای برندسازی و خدماتی که در این حوزه اشاره می‌شود، افراد زیادی هستند که ادعا می‌کنند می‌توانند خدمات برندینگ یا مشاوره ریبرندینگ را به خوبی برای کسب‌وکار شما انجام دهند، اما اگر بخواهیم همین افراد را مورد آزمون قرار دهیم و از آن‌ها در مورد برخی استانداردهای ساده این حوزه بپرسیم، اطلاعات زیادی ندارند.

اگر به دنبال این هستید که بفهمید برندینگ و ری برندینگ اصلاً چه هستند و چه مراحلی برای انجام آن‌ها لازم است، توصیه می‌کنیم که محتوای این صفحه را با دقت مطالعه کنید چرا که در این محتوا سعی کردیم به شما حتماً اطلاعات مفیدی راجع به این موضوع ارائه کنیم.

برندینگ چیست؟

برندینگ اصلی‌ترین عنصر هر کسب‌وکار است! برند برابر است با هویت کسب‌وکار شما! کسب‌وکارهای بی هویت و بی برند هرچقدر هم که در دنیای اینترنت تلاش کنند، بازهم نمی‌توانند به سمت پیشرفت حرکت کنند. برند چیزی است که به شما می‌گوید، چه بفروشید، چگونه بفروشید و یا حتی چگونه با مشتری خود صحبت کنید!

برند است که به شما می‌گوید چه منابع انسانی را استخدام کنید و روابط بین سازمانی خود را چگونه بچینید! برند روح سازمان شماست که در هر بخش آن کاملاً قابل مشاهده است! ما در ری‌را به عنوان ارائه کننده خدمات باز طراحی برند و برندینگ به تمامی این مسائل برای یک کسب‌وکار فکر می‌کنیم!

ریبرندینگ به زبان ساده

بعضی اوقات بعد از برندسازی و کلی تلاش متوجه می‌شویم که مسیر را اشتباه رفته‌ایم و باید یکسری اصلاحات انجام دهیم! اصلاحاتی که می‌تواند به قیمت تغییر برند باشد! تغییراتی که برند ما را نو می‌کند و چهره جدیدی از آن را برای ما به نمایش می‌گذارد، اما چه چیزهایی برای ری برندینگ مورد توجه است؟ آیا باید نام کسب‌وکار هم عوض کرد؟ نوسازی برند چگونه است؟ چه مراحلی باید طی شود؟

وقتی صحبت از ری برندینگ می‌کنیم، در واقع منظورمان خراب کردن ساختمان فعلی و نوسازی آن به شکل جدیدتر است! در ری برندینگ خیلی از اقداماتی که در برندسازی مرحله به مرحله انجام داده‌ایم را مجدداً انجام می‌دهیم نه برای تکرار بلکه برای بهبود و پیشرفت!

اگر برندی می‌خواهید که مانند اپل در تمام دنیا بدرخشد و یا مانند نایک در همه جای جهان شناخته شده باشد، باید به همان اندازه هم تلاش کنید. کسی نیست که لوگو نایک، اپل، آدیداس، سامسونگ و … را نشناسد! ما در ری‌را سعی داریم بر اساس جدیدترین متدهای روز دنیا، سازمان‌هایی که نیاز به برندسازی جدید دارند را شناسایی و مشکلشان را حل کنیم!

اهمیت برندسازی برای کسب‌وکار شما چیست؟

ساختن برندی که همه آن را دوست دارند و از آن صحبت می‌کنند، هدف ما در برندسازی است! برندی که همیشه مورد توجه است و مردم عاشق استفاده از محصولات و خدمات آن هستند! برندسازی یعنی جلب توجه! شما با برندسازی هم کسب‌وکارتان را معروف می‌کنید، هم بازارتان را رونق می‌بخشید و هم باعث می‌شوید نیروها و هم تیمی‌های شما به حضور در بیزینس شما افتخار کنند!

کسب‌وکارهایی که برند هستند و در حوزه کاریشان شناخته می‌شوند، معمولاً نیروهای پرتلاش‌تری هم دارند چرا که انگیزه منابع انسانی این سازمان‌ها و مجموعه‌ها نسبت به سایر کسب‌وکارها بالاتر است. برند خوب می‌تواند دنیا را برای شما شیرین‌تر کند و بسیاری از نگرانی‌هایی که دارید را از بین ببرد!

برای ساختن برند لازم است که هزینه کرد، زمان گذاشت و تلاش کرد! هیچ موفقیتی چه در دنیای مجازی و چه دنیای فیزیکی، یک شبه بدست نمی‌آید که پایدار باشد. برای ساختن برندی که سال‌های سال در میان رقبای شما بدرخشد و مورد اعتماد باشد باید سختی کشید.

چیزی که مشتریان ما در استدیو دیجیتال ری‌را تحت عنوان برندینگ بدست می‌آورند، به مراتب ارزشمندتر از یک طراحی هویت ساده و لوگو است…

 

تیم‌ما و افرادی از ما که به عنوان ارائه کننده خدمات برندینگ و مشاوره ریبرندینگ فعالیت می‌کنند، می‌توانند به شما کمک کنند که یک برند درجه یک بسازید! برندی که ارزشش را داشته باشد که یک عمر بر روی آن فعالیت کنید.

مراحل برندسازی در ری‌را

برندینگی که مطابق با استانداردهای جهانی باشد، همان قدر هم مراحل سختی دارد! مراحلی که ما طی می‌کنیم تا برندسازی را برای یک کسب‌وکار انجام دهیم، گاهی پیچیده‌تر از آن چیزی است که به نظر می‌رسد! 

- اولین گام برندینگ: پژوهش در رابطه با حوزه کسب‌وکار

هر خدمت تبلیغاتی که به مشتریان ارائه می‌شود، معمولاً بعد یک جلسه سخت و نفس گیر با مشتری اتفاق می‌افتد! بعد این جلسه کار ما شروع می‌شود و به سراغ تحقیقات میدانی می‌رویم! بررسی می‌کنیم که چه پژوهش‌هایی لازم است انجام دهیم و چه پایه‌های محکمی برای کسب‌وکار ما وجود دارد که باید به آن‌ها توجه کنیم؟

در این تحقیقات ما باید مشخص کنیم که هدف اصلی سازمان و مأموریت آن چیست؟ رقبای آن تا الان چه فعالیت‌هایی کرده‌اند؟ چه استراتژی‌های کاربردی وجود دارد که می‌توان از آن برای این بیزینس با توجه به محصولات و خدماتش استفاده کرد؟

- دومین گام، مشخص کردن دقیق استراتژی با کمک افراد متخصص

تیم ری‌را شامل افراد جوان و پر شور و هیجان و افراد سالخورده و با تجربه و مسئولیت پذیر است! ما با کنار هم جمع شدن سعی داشتیم همواره در راهی قدم بگذاریم که هم چابک باشد و هم اثربخش! منظور ما از استراتژی تنها چند صفحه آمار و ارقام برای ارائه به مشتری نیست!

 

منظور ما از استراتژی چیزی است که کل پروژه را تحت تأثیر قرار می‌دهد و می‌تواند در این پروژه از هر چیزی مهم‌تر باشد. بدون استراتژی، تیم عملیاتی برندینگ، هیچ اقدامی نمی‌توانند بکنند. بدون استراتژی هیچ طراحی لوگو و یا هویت بصری عاقلانه نیست!

 

معمولاً برای بهتر شدن این فرایند سعی می‌کنیم جلسات اتاق فکر متعددی را با هم تیمی‌های خود داشته باشیم! در جلسات هم فکری و ایده پردازی، معمولاً بهترین ایده‌ها را با هم ترکیب می‌کنیم و با کمک هم تیمی‌های با تجربه خود، آن‌ها را پخته می‌کنیم!

 

ما در استراتژی‌های انتخابی خود به یک سؤال ساده پاسخ می‌دهیم و آن هم این است که چرا؟ چرا چی؟ چرا باید کسب‌وکار کارفرمای ما توسط مشتری او انتخاب شود؟ این چرا در واقع کلید همه اقداماتی است که می‌خواهیم در آینده نه چندان دور برای عملیاتی کردن پروژه انجام دهیم.

- سومین قدم، طراحی هویت برند برای متمایز کردن آن!

وقتی استراتژی مشخص شد، تحقیقات لازم در مورد کسب‌وکار و اقداماتش انجام شد، نوبت آن می‌رسد که برسیم به محقق کردن این اقدامات!

طراحی هویت برند در واقع همان چیزهای دیدنی، شنیدنی و احساسی است که مخاطب آن‌ها را درک می‌کند. هویت بصری که برای کسب‌وکار شما طراحی می‌شود، می‌تواند شامل لوگو، نقش کوچک قرار گرفته بر روی لباس کارمندان، شعار برند، لحن کارشناسان بخش پشتیبانی مجموعه و … باشد.

این مرحله تمامی اقدامات برنامه ریزی شده تبدیل به یک برنامه عملی می‌شوند!

- چهارمین قدم، انجام اصلاحات نهایی و پیاده سازی مراحل برند در کسب‌وکار

در پایان کار شما یک لوح راهنما دریافت می‌کنید! لوح راهنمایی که دستورالعمل‌های کسب‌وکار شما را مشخص کرده است. لوحی که بر اساس اهداف، آرمان‌ها و وضعیت روز بازار کسب‌وکار شما طراحی شده است. شما می‌توانید نظرات خود را با تیم ری‌را در میان بگذارید و مشکلات احتمالی را برطرف کنید.

پیاده سازی این برنامه مقدس برای کسب‌وکار با کمک تیم ری‌را به عهده شماست. ما کنارتان هستیم تا در طول این مسیر بدون دلسرد شدن همواره به سمت درخشیدن قدم بردارید.

خدمات برندینگ و بازطراحی برند برای این است که شما در ذهن مشتریان به یادگار بمانید. در قلب و ذهن مشتری نفوذ کنید. استدیو دیجیتال ری‌را با کوله باری از تجربه و سرعت عمل بالا در کنار شماست برای رسیدن به اهداف کسب‌وکارتان! پس اگر در این زمینه سؤالی دارید شماره تماستان را در فرم زیر وارد کنید و یا با کارشناسان ما تماس بگیرید. ما اینجا هستیم که نگذاریم هیچ کسب‌وکاری که می‌خواهد در دنیای امروز پیشرفت کند، بدون راهنما بماند! منتظرتان هستیم. 

در طول مسیر پیشرفت، ری‌را همواره کنار کسب‌وکار شماست.